Tony’s het meest duurzame merk van Nederland.

Tony’s Chocolonely

Tony’s uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland

Voor de derde keer op rij (!) is Tony’s Chocolonely uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek van de Sustainable Brand Index 2020 onder Nederlandse consumenten. We zijn erg blij met deze prijs en nemen deze met veel trots in ontvangst. Wij zijn een impactbedrijf met een sociale missie, dat chocolade maakt. Ons doel is de hele cacao-industrie, waar nog steeds veel ongelijkheid, moderne slavernij en kinderarbeid in voorkomt, veranderen. Dat betekent dat we niet alleen onze eigen chocolade 100% slaafvrij willen maken, maar alle chocolade wereldwijd.

Samen maken we alle chocolade 100% slaafvrij
Als impactbedrijf geven wij het goede voorbeeld in hoe we samen een sociale en duurzame toekomst kunnen opbouwen. We nemen onze verantwoordelijkheid en door proactief onze kennis te delen over opzetten van een duurzame en sociale onderneming, willen we anderen inspireren dit ook te doen. Dit betekent concreet dat we werken aan beleid beïnvloeding, andere cacaobedrijven uitnodigen om onderdeel te worden van
Tony’s Open Chain, en dat we onze chocofans oproepen om onze petitie te tekenen.

Het is tijd voor actie!
Vrijblijvende initiatieven van bedrijven en de industrie blijken niet het gewenste effect te hebben, dat kunnen we na twee decennia concluderen. Bindende due diligence wetgeving is nodig om definitief af te rekenen met kinderarbeid en mensenrechten te kunnen waarborgen.

Over de Sustainable Brand Index
Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek van meer dan 58 000 interviews onder consumenten, worden duurzaamheid, branding en communicatie van consumentenmerken in kaart gebracht en geanalyseerd. In 2020 is onderzoek gedaan onder meer dan 58 000 consumenten, 1400 merken, 30+ industrieën en 8 landen (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederlands en de Baltische Staten) omvatten. Kijk voor meer informatie op de website van de Sustainable Brand Index.