Subway lanceert nieuwe wervings campagne

Subway lanceert nieuwe wervings campagne

Restaurantketen Subway lanceert een wervingscampagne waarbij jongeren via WhatsApp in emoji-taal kunnen solliciteren. Met de inzet van deze moderne techniek, in combinatie met een beeldtaal die de doelgroep goed kent, wil Subway de drempel om te solliciteren verlagen. En dat is nodig, want jongeren willen graag werken, alleen is voor velen die eerste drempel vaak te hoog. Met deze laagdrempelige wervingsprocedure, neemt Subway die eerste hindernis weg en biedt tegelijkertijd iedereen een gelijke kans op een leuke (bij)baan.

Solliciteren via een motivatiebrief of met meerdere gespreksrondes wordt door de nieuwe generatie jongeren als te formeel en moeilijk ervaren. Met de sollicitatieprocedure via WhatsApp maakt Subway het voor de doelgroep makkelijk en zelfs leuk.

Elk Subway restaurant heeft een WhatsApp-nummer waar je je eigen Sub naartoe appt. Dit is direct je persoonlijke sollicitatie, want aan de hand van emoji’s laat je zien wat je in huis hebt. Zo staat de Spaanse peper voor pit, het eitje voor ijverig en de wortel voor een scherpe blik. Vervolgens word je uitgenodigd om je eigen Sub te maken in het Subway restaurant van je keuze. Hier kun je face-to-face jouw karaktereigenschappen toelichten en je skills laten zien als toekomstige Sandwich Artist.
In deze sollicitatieprocedure draait het om persoonlijke kwaliteiten en wordt er gekeken naar karaktereigenschappen. Hiermee steekt Subway het sollicitatieproces anders in en wordt het de doelgroep een stuk makkelijker en toegankelijker gemaakt om zich aan te melden.

In de wervingscampagne, die de komende 4 weken te zien is op verschillende social media kanalen, spelen eigen medewerkers van Subway de hoofdrol. Zo zien we onder anderen Nav, die op z’n 15e begon als Sandwich Artist en op z’n 22e Franchise Owner is geworden en Tessa die na haar stage, sandwich artist is geworden en binnen een jaar door is gegroeid naar een leidinggevende functie bij een Subway restaurant.