Hotel trend: Reizen met uw eigen huisdier

Reizen met uw eigen huisdier

Reizen met uw eigen huisdier

Reizen met uw eigen huisdier. Tegenwoordig heeft de gezelligste hotel trend niets te maken met zachte matrassen of comfortabele pantoffels. Het gaat over het verzorgen van gasten die hun harige, gevederde of gevinde familieleden thuis moesten laten. Dit voorjaar voegde de Fairmont in Sonoma, Californië, een hond toe aan zijn staf, een chocoladelabrador genaamd Zeus, die de taak heeft om gasten in de lobby te verwelkomen en met hen te wandelen – of wat wordt genoemd in zakelijk jargon , als ‘interactieve waardering van gasten’.

In tegenstelling tot reizen met uw eigen huisdier, bieden hotelgecentreerde beestjes weinig betrokkenheid – bij Kimpton-eigendommen zal het personeel de kom schoonmaken en de vis voor u voeren – terwijl u uw kamer nog steeds gezellig maakt, zodat het meer als thuis voelt. Onderzoek heeft aangetoond dat het simpelweg aaien van een hond het niveau van het stresshormoon cortisol kan verlagen, en psychologen hebben lang beweerd dat het zien van vissen die in een aquarium of kom zwemmen, een vergelijkbaar kalmerend effect heeft. (Voorbeeld: ik heb mijn vis naar de vensterbank verplaatst, zodat ze een beter zicht konden krijgen op de architectuur van Chicago, en ik op hen.)

Van Kenia tot Canada, huisdieren verhogen de vriendelijkheid van hotels. Catie Copley, een zwarte Labrador op het Fairmont Copley Plaza in Boston, is zo populair bij gasten dat ze zich voorafgaand aan hun verblijf via e-mail kunnen aanmelden (Catie heeft haar eigen adres) om haar mee te nemen op wandelingen door de stad. ‘Ze is zeker volgeboekt’, zegt Suzanne Wenz, die de public relations van het hotel verzorgt.


Ondertussen is Bachelor, een gele Labrador in het Ritz-Carlton in Beaver Creek, Colo., Beschikbaar voor wandel- en sneeuwschoenwandelingen als onderdeel van het Loan-A-Lab-programma van het hotel. Hij is zelfs opgenomen in huwelijksceremonies en voorstellen. Het hotel haalt zijn honden uit de schuilplaatsen van Colorado, en hoewel gasten niet hoeven te betalen om wat kwaliteitstijd voor honden te boeken, wordt hen gevraagd een donatie te doen aan een lokaal dierenasiel. ‘We hebben het gevoel dat we iets teruggeven’, zegt Parool Shah, de p.r. van het hotel. directeur, zegt over de honden. ‘We willen ervoor zorgen dat we ze een geweldig leven en een geweldig doel geven.’

Uit bezorgdheid voor gasten met allergieën voor huisdieren, laten hotels geen diensthonden toe in hun bars of restaurants. Dezelfde regel is van toepassing op het enige luxe hotel dat ik heb gevonden – Algonquin in New York – met een inwonende kat. Naast het verwelkomen van gasten, is de officiële missie van Matilda volgens haar Facebook-pagina ‘een dutje doen in elke hoek van de historische lobby van het hotel’. Leuk werk als je het kunt krijgen.

N.b. Dit artikel is vertaald uit het Engels, en was eerder gepubliceerd in Time

Nieuws Online Magazine