Levi’s jeans winnen populariteit in Nederland

Levi’s jeans winnen populariteit in Nederland

Levi’s jeans winnen populariteit in Nederland

Van alle jeansmerken in Nederland, is het merk Levi’s de snelste groeier als we kijken naar het aantal zoekopdrachten op Google. Dit blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush. Over de afgelopen 5 jaar is het aantal zoekopdrachten naar Levi’s gegroeid van gemiddeld 27.100 in september 2015 naar 74.000 in augustus 2019, een groei van maar liefst 262%. Grootste daler over de afgelopen 5 jaar is Chasin, dit merk daalde in dezelfde periode met ruim 24%

Er zijn verschillende manieren om de populariteit van jeansmerken te vergelijken. Veel consumenten zoeken naar een merk in combinatie met de termen ‘jeans’ of ‘denim.’ In sommige gevallen volstaat de merknaam omdat die synoniem is met jeans, zoals Levi’s.

1.2 Miljoen zoekopdrachten naar H&M

G-Star populairste jeansmerk

Levi’s snelst groeiende jeansmerk

Zoomen we uit en kijken we naar alle modemerken in Nederland die jeans verkopen, dan scoort H&M het best. Deze keten heeft gemiddeld 1,21 miljoen zoekopdrachten per maand. H&M wordt gevolgd door Zara met 518.313 zoekopdrachten per maand en een verrassende derde plek is voor Bershka met 200.000 zoekopdrachten per maand. De dominantie van modeketens in de zoekopdrachten valt te verklaren omdat deze ketens meer aanbieden dan jeans alleen. Filteren we alle ketens uit de zoekopdrachten en concentreren we ons op merken die hoofdzakelijk jeans verkopen, dan presteert G-Star het best. Naar G-Star wordt gemiddeld 71.000 keer gezocht per maand. De tweede plek is voor Levi’s met ruim 65.000 zoekopdrachten per maand en een derde plaats is voor PME Legend met ruim 23.000 zoekopdrachten per maand.

Nemen we puur jeansmerken die dus ook andere kleding verkopen, dan zijn de ketens erg sterk vertegenwoordigd. H&M is van alle winkels die dus ook jeans verkopen, over de afgelopen 5 jaar het meest gezocht.

Populairste merk zonder toevoeging(In aantal zoekopdrachten per maand, periode september 2015 t/m september 2019)

H&M 1216250
Zara 518313
Bershka 200313
Mango 174625
Esprit 172521
Tommy Hilfiger 166083
Only 145698
Vero moda 114417
River island 91292
Costes 75948
America today 72156
G star 71813
Calvin klein 70910
Levi’s 65117

Grootste groeiers zonder toevoeging (Zoekopdrachten per maand, september 2015 vs. september 2019)

Dsquared2 384%
Soak 264%
Levi’s 262%
Only & Sons 216%
Someday 214%
Part two 185%
Wrangler 165%
Costes 162%
Lois 161%
Ted Baker 153%

Pepe heeft z’n naam mee

Gaan we echter de diverse merken combineren met populaire zoektermen als Denim en Jeans, dan zien we een andere verdeling. Pepe Jeans scoort, mede vanwege haar naam, het best. Naar dit merk werd in combinatie met Jeans en Denim bijna 6.000 keer gezocht per maand in de periode 2015-2019. Kijken we naar dezelfde periode en bestuderen we welk merk het snelste groeide in populariteit op Google, dan wint Dsquared2 flink terrein. Als we September 2015 vergelijken met September 2019, dan groeide dit merk 296%.

Populairste zoekterm in combinatie met JEANS of DENIM(In aantal zoekopdrachten per maand, periode september 2015 t/m september 2019)

Pepe 5970
Levi’s 4728
Nudie 3940
Garcia 3135
Armani 2926
G star 2913
PME Legend 2621
Diesel 2428
Only 2308
Denham 2024

Grootste groeiers in combinatie met term JEANS of DENIM (Zoekopdrachten per maand, september 2015 vs. september 2019)

Dsquared2 296%
Cast Iron 279%
Lois 268%
Only&Sons 256%
Costes 230%
Calvin Klein 224%
Vintage America 192%
Pull&Bear 178%
Hugo 167%
Fransa 150%

Over SEMrush

SEMrush is een online visibility management en content marketing SaaS platform dat ervoor zorgt dat bedrijven meetbare resultaten halen uit online marketing. Het wordt wereldwijd gebruikt door ruim 4 miljoen marketing professionals en biedt inzichten en oplossingen aan bedrijven zodat ze online campagnes kunnen bouwen, managen en meten binnen elk denkbaar marketingkanaal. SEMrush heeft 30 tools voor search, content, social media en marktonderzoek, alsmede data uit meer dan 140 landen en naadloze integratie met Google en task management platformen. SEMrush is er voor elk bedrijf dat de online marketing serieus neemt.

SEMrush is levert haar diensten oa aan eBay, Disney, HP en Booking.com. In 2018 won SEMrush een Dutch Search Award. Verder heeft het bedrijf de afgelopen 2 jaar de volgende awards gewonnen:

SEMrush is The Best SEO Suite in the US in 2018

SEMrush is the Best SEO Suite in Germany in 2018

SEMrush is  the best SEO Suite and best Search Software in MENA Search Awards in 2018

SEMrush is The Best SEO Suite in UK Search Awards 2017

SEMrush is The Best SEO Suite in the US in 2017

SEMrush is the best SEO software suite in Europe in 2017