Het beschermen van uw ogen.

bescherm uw ogen

Krijg genoeg slaap
Niet genoeg slapen kan bijdragen aan rode ogen, zegt Evans. (Bedenk waarom ze vluchten die ‘s avonds laat vertrekken en de volgende ochtend vroeg aankomen’ rode ogen ‘noemen.) Creëer een slaapvriendelijke omgeving door je slaapkamer koel en donker te houden en deze alleen te gebruiken voor slapen en seks. Als u consequent problemen heeft om een ​​goede nachtrust te krijgen en u altijd moe wordt, praat dan met uw arts over wat mogelijk bijdraagt ​​aan uw slechte slaap.

Bestel een spinazieomelet voor brunch
Luteïne (uitgesproken als loo-teen) en zeaxanthine (uitgesproken als zee-uh-zan-dun) gevonden in spinazie, maïs, broccoli en eieren, kunnen uw ogen helpen beschermen tegen ziekten. Deze voedingsstoffen worden volgens de American Optometric Association (AOA) in grote hoeveelheden in het netvlies van het oog afgezet. Hoewel het altijd het beste is om voedingsstoffen uit hele voedingsmiddelen te halen, tonen recente studies gezondheidsvoordelen aan door dagelijks 10 mg van een luteïne-supplement en 2 mg / dag van een zeaxanthine-supplement te nemen. Hier zijn meer voedingsmiddelen die helpen uw zicht te verbeteren of te behouden.

Krijg wat beweging
Regelmatige lichamelijke activiteit kan de gezondheid in het algemeen verbeteren en kan met name uw ogen ten goede komen. Eén studie uit Zweden heeft zelfs aangetoond dat lichaamsbeweging het risico op staar kan verminderen. Een cataract is een vertroebeling van de lens in het oog die visio beïnvloedt

Neem een ​​commando van Bugs Bunny
Bugs Bunny had iets door: wortels eten kan je helpen beter te zien. “Wortelen zijn een van de vele groenten die rijk zijn aan vitamine A, wat erg goed is voor onze gezondheid van het oog,” zegt Dr. Hau. Zorg ervoor dat wortels of andere vitamine A-rijke groenten zoals paprika of pompoen deel uitmaken van uw dieet. “Draai ze een paar keer per week als een van je vijf per dag”, zegt hij. Hier leest u hoe u meer groenten kunt eten zonder het zelfs maar te proberen.

Staar niet naar de zon
Je moeder had gelijk! Staren naar de zon, vooral tijdens een zonsverduistering, kan blindheid veroorzaken. “De zonnestralen zijn erg sterk en kunnen uw netvlies verbranden of beschadigen,” zegt Dr. Hau. “Kijk nooit direct in de zon en als je echt een eclips wilt bekijken, bekijk deze dan op de NASA-website.”

Ga gemakkelijk met de Visine
“Geneesmiddelen zoals Visine die helpen rood te krijgen werken door de bloedvaten te vernauwen, en uw bloedvaten wennen eraan”, legt Lisa Park, MD, oogarts bij Columbia Doctors en universitair hoofddocent oogheelkunde aan het Columbia University Medical Center in New York City. “Als je het te veel gebruikt, worden je bloedvaten groter en heb je meer en meer Visine nodig. Het is een vicieuze cirkel, “zegt ze. “Probeer in plaats daarvan kunstmatige tranen om je ogen te kalmeren.”

Houd allergenen buiten
“Als je ogen jeuken, kan dit een allergie zijn,” zegt Dr. Park. “Was uw handen voordat u uw ogen aanraakt om allergenen zoals pollen buiten te houden.” Neem contact op met een allergoloog om te zien wat uw symptomen kan veroorzaken en welke behandelingen u kunnen helpen om ze te verlichten. Je hebt misschien ook deze waanzinnig veel voorkomende parasiet.

Blijf uit de buurt van rook
“Rook en andere dampen kunnen uw ogen irriteren,” zegt Dr. Park. “Vermijd met rook gevulde kamers of bars wanneer je kunt en zorg ervoor dat je kamers uitblaast voordat je er tijd in doorbrengt.” Kies waar mogelijk geurvrije reinigingsproducten om het risico op oogirritatie door dampen te verminderen.

Kies uw theaterstoelen verstandig
“Als u te dicht bij het scherm zit of te ver weg, kunt u duizelig worden of hoofdpijn krijgen,” zegt Dr. Park. Het gezichtsvermogen van iedereen is anders, dus kies uw stoelen dienovereenkomstig.

Knipperen
Wanneer je knippert, verspreidt je bovenste ooglid tranen over de voorkant van je oog om het vochtig te houden. “Als u niet voldoende knippert, kan uw hoornvlies uitdrogen en geïrriteerd aanvoelen”, zegt Dr. Park. Kijk elke 20 minuten 20 seconden 20 voet weg en knipper natuurlijk. Als de dingen krassend aanvoelen, wil je de roze oogsymptomen oppoetsen die je moet weten.

Deel geen lenzen
“Je zult niet goed zien en je ogen zullen gespannen zijn,” zegt Dr. Park. “Dit is niet gebruikelijk, maar soms wisselen jonge mensen recreatieve lenzen uit die van oogkleur veranderen, vooral rond Halloween.

Krijg een opleiding voor de ooggezondheid van uw gezin
Wetende dat de geschiedenis van de ooggezondheid van uw familieleden enig licht zal werpen op uw eigen risico’s voor bepaalde oogziekten die kunnen worden doorgegeven, volgens het National Eye Institute. Begin het gesprek vandaag. Bekijk de dingen die de gezondheid van je moeder je kan vertellen over je eigen gezondheid.

Let op je taille
Afvallen als u te zwaar bent, omdat het meenemen van overtollige kilo’s uw risico op diabetes type 2 en andere systemische aandoeningen verhoogt, wat kan leiden tot verlies van het gezichtsvermogen, zoals diabetische oogziekte of glaucoom, legt Evans uit.

Vermijd marihuana
Regelmatig roken van marihuana kan je zicht verpesten, volgens voorlopige resultaten van een Franse studie. Deelnemers aan de studie die minstens zeven keer per week marihuana gebruikten, vertoonden een lichte vertraging in de signalering van hun retinale ganglioncellen (RGC’s) op het oppervlak van het netvlies. Deze cellen ontvangen visuele informatie en elke vertraging kan wijzen op een verminderd gezichtsvermogen.

Zeg ohm
Het elke dag beoefenen van yoga of een andere vorm van stressvermindering kan meer doen dan je kalm, koel en verzameld houden, het kan ook je gezichtsvermogen redden. “We weten dat stress ons gezichtsvermogen kan belasten en ons ook in de weg kan staan ​​om gezonde keuzes te maken die ons algemeen en onze visie ten goede komen, zoals het eten van een gezond dieet en regelmatige lichaamsbeweging,” zegt Evans. Mis de 13 andere eenvoudige vision-boosters niet.

Houd je zoetekauw in bedwang
Te veel geraffineerde koolhydraten eten is niet geweldig voor je algehele gezondheid – en het kan specifiek problemen voor je ogen betekenen. Het eten van hoog-glycemische koolhydraten kan ogen kwetsbaarder maken voor leeftijdsgebonden maculaire degeneratie (AMD), volgens de National Institutes of Health (NIH). De American Heart Association (AHA) beveelt een maximum van ongeveer zes theelepels toegevoegde suiker per dag aan voor vrouwen en negen voor mannen. Ter info: een blikje van 12 oz cola bevat ongeveer 10 gram toegevoegde suiker.

Let op uw wegwerplenzen
Vergeet niet uw lenzen uit te nemen voordat u ze in een nieuwe set plaatst. Klinkt eenvoudig genoeg, toch? Helaas houdt niet iedereen zich eraan. Artsen verwijderden onlangs 27 contactlenzen uit de ogen van een vrouw die al 35 jaar maandlenzen droeg. De bevindingen verschijnen in The British Medical Journal. Zelfs als je dat probleem niet hebt

Ken de waarschuwingssignalen van een losgemaakt netvlies
Netvliesloslating is een medisch noodgeval. Symptomen zoals plotselinge of geleidelijke toename van het aantal drijvers (kleine “spinnenwebben” of spikkels die rond uw gezichtsveld drijven), lichtflitsen in het oog, of het verschijnen van een gordijn boven het gezichtsveld, zie een dokter ASAP, waarschuwt het National Eye Institute.

Wrijf niet in je ogen
Wrijven kan jeukende en geïrriteerde ogen onmiddellijk voldoening geven, maar het kan de zaken erger maken. “Wrijven in je ogen kan ook je kansen op infectie vergroten door verder te verspreiden wat het ook is dat je ogen irriteert,” zegt Ecabs. Raadpleeg een allergoloog of oogarts om de jeuk veilig te stoppen, zegt hij.

Op zoek naar meer informatie over bovenstaand onderwerp?

Geef een reactie