Heeft u moeite met afvallen?

Heeft u moeite met afvallen?

Heeft u moeite met afvallen? Of wil je sneller verliezen? U bent hier aan het juiste adres. Bereid je voor op gewichtsverlies zonder honger.

Onze conventionele ideeën over gewichtsverlies – eet minder, beweeg meer – hebben veel wilskracht nodig. Calorieën tellen, elke dag uren trainen en proberen je honger te negeren? Wij geloven we dat dat onnodig lijden is en waarschijnlijk een verspilling van je tijd en kostbare energie.

Uiteindelijk geven mensen het vaak op. Een overmatige focus op het tellen van calorieën heeft zeker niet veel gedaan om onze huidige obesitas-epidemie te keren. Gelukkig is er misschien een betere manier.

Het komt neer op? Calorieën zijn niet het enige dat telt bij het afvallen. Je gewicht wordt ook hormonaal gereguleerd. Als u uw honger en de niveaus van uw vetopslaghormoon, insuline, vermindert, zult u waarschijnlijk gemakkelijker overgewicht verliezen.

  1. Kies een koolhydraatarm dieet
    Als je wilt afvallen, overweeg dan om suiker en zetmeel (zoals brood, pasta en aardappelen) te vermijden. Dit is een oud idee: al 150 jaar of langer zijn er een groot aantal diëten voor gewichtsverlies gebaseerd op het eten van minder koolhydraten. Wat nieuw is, is dat tientallen moderne wetenschappelijke onderzoeken hebben bewezen dat, ja, gemiddeld weinig koolhydraten de meest effectieve manier is om af te vallen.

Het is duidelijk dat het nog steeds mogelijk is om gewicht te verliezen met elk dieet – eet gewoon minder calorieën dan je verbrandt, toch? Het probleem met dit simplistische advies is dat het de olifant in de kamer negeert: honger. De meeste mensen houden er niet van om ‘gewoon minder te eten’, omdat dit ertoe kan leiden dat ze voor altijd honger moeten lijden. Vroeg of laat zullen velen het waarschijnlijk opgeven en eten, vandaar de prevalentie van ‘jojo-diëten’. Hoewel het mogelijk zou moeten zijn om gewicht te verliezen met welk dieet dan ook, lijken sommige het gemakkelijker te maken en sommige het veel moeilijker te maken.

Het grote voordeel van het koolhydraatarme dieet is dat u hierdoor mogelijk minder wilt eten. Zelfs zonder calorieën te tellen, hebben mensen met overgewicht de neiging om minder calorieën te eten met weinig koolhydraten

Suiker en zetmeel kunnen uw honger vergroten, terwijl het vermijden ervan uw eetlust kan verminderen tot een beter beheersbaar niveau.7 Als uw lichaam een ​​passend aantal calorieën wil hebben, hoeft u niet de moeite te nemen om ze te tellen. Dus calorieën tellen, maar u hoeft ze niet te tellen.

Een onderzoek uit 2012 toonde ook aan dat mensen die afgevallen waren, veel minder verminderden in het totale energieverbruik (het aantal verbrande calorieën binnen een periode van 24 uur) wanneer ze een koolhydraatarm dieet volgden in vergelijking met een vetarm dieet tijdens gewichtsbehoud – een verschil van 300 calorieën, in feite 8

Volgens een van de Harvard-professoren achter het onderzoek zou dit voordeel ‘gelijk zijn aan het aantal calorieën dat normaal gesproken wordt verbrand in een uur van matige intensiteit fysieke activiteit’. Stel je voor: elke dag een heel bonusuur aan beweging, zonder daadwerkelijk te sporten.

Onlangs bevestigde een nog groter en zorgvuldiger uitgevoerd onderzoek dit metabolismebesparende effect, waarbij verschillende groepen mensen die waren afgevallen gemiddeld tussen de 200 en bijna 500 extra calorieën per dag verbrandden op een koolhydraatarm onderhoudsdieet in vergelijking met een hoog koolhydraatarm of koolhydraatarm dieet 9

Kort gezegd: een koolhydraatarm dieet kan uw honger verminderen, waardoor het gemakkelijker wordt om minder te eten. En het kan zelfs uw vetverbranding in rust verhogen. Studie na studie toont aan dat koolhydraatarm werken voor gewichtsverlies en dat het gemiddeld belangrijke gezondheidsmarkers verbetert.