BURGERS’ ZOO BRENGT DIEREN MET PASEN THUIS

BURGERS’ ZOO BRENGT DIEREN MET PASEN THUIS

BURGERS’ ZOO BRENGT DIEREN MET PASEN THUIS

Wanneer de bezoekers vanwege de coronacrisis helaas niet naar het Arnhemse dierenpark kunnen, brengt Burgers’ Zoo de dieren wel virtueel in de huiskamer

Met Pasen 2020 zijn de Nederlandse dierenparken uit voorzorgsmaatregelen helaas nog gesloten voor de bezoekers. Deze bijzondere situatie ontlokt bij Koninklijke Burgers’ Zoo een creatieve oplossing: het Arnhemse dierenpark brengt zijn dieren ruim zeven uur lang in drie verschillende afleveringen met levensechte beelden in de Nederlandse huiskamers. Burgers’ Zoo heeft een camera tijdelijk op de savannevlakte geïnstalleerd en deelt de beelden van de dieren vandaag via het eigen YouTube-kanaal. Eerder kwamen al beelden van de Mangrove online.

Creativiteit en vakmanschap
““Als de berg niet naar Mohammed komt, zal Mohammed tot de berg gaan”, zo luidt een bekend Nederlands gezegde”, aldus woordvoerder Bas Lukkenaar: “In deze bijzondere tijd proberen we de dieren uit ons dierenpark door middel van zelf geschoten video’s zoveel mogelijk bij de mensen thuis te brengen.” Het Arnhemse dierenpark heeft sinds enkele jaren een eigen filmmaker in dienst die samen met materiaal van de dierverzorgers de social mediakanalen constant van nieuwe videobeelden voorziet.

Nieuwe videoserie ‘Silent Zoo’
De serene en ontspannen sfeer in een dierenpark zonder de gebruikelijke bezoekersstromen, inspireerde de afdeling marketing en communicatie van het Arnhemse dierenpark tot de creatie van een nieuwe videoserie online: ‘Silent Zoo’. De videoserie sluit naadloos aan bij het groeiend aantal ASMR-video’s wereldwijd online: een trend waarbij de kijker rustgevende en ontspannende videobeelden krijgt voorgeschoteld, vaak afkomstig uit de natuur. De nieuwe videobeelden die Burgers’ Zoo vandaag publiceert, vormen een aanvulling op ‘Silent Zoo’ met Afrikaanse hoefdieren als giraffen, zebra’s, neushoorns en antilopen.

Educatieve content voor de mensen thuis
Burgers’ Zoo produceert grote hoeveelheden educatieve content per jaar. Op het eigen YouTube-kanaal kunnen mensen inmiddels honderden uren aan beeldmateriaal bekijken, terwijl het Arnhemse dierenpark bijvoorbeeld ook dagelijks nieuwe content op zijn Facebook-kanaal publiceert. Naast Facebook is Burgers’ Zoo actief op Instagram en Twitter en verschijnen er daarnaast regelmatig nieuwe inhoudelijke artikelen op de eigen website.

Nieuws Online Magazine